Insamling: Vi går till Brazzaville

Följ med till Brazzaville i Republiken Kongo, i alla fall bildlikt! Tillsammans samlar vi in pengar för varje kilometer.

Mät hur långt du går

Du kan gå, springa, åka skidor eller cykla.

Ge en gåva på 10 kr per kilometer

Swisha till församlingen, 123 225 58 75
OBS! skriv ”Brazza” som meddelande!
Samla gärna ihop flera små summor till en större eftersom församlingen får betala 2 kr för varje inkommande Swish.

Sträckan är ca 10 000 km

Det innebär att vi samlar in ca
100 000 kr. Det är mycket pengar, men om vi är många och tar året på oss ska vi kunna vara
framme vid första Advent i år!

Alla pengar kommer att gå till idrottsskolan i Brazzaville. Idrottsskolan har som mål att förebygga och hantera konflikter mellan barn och ungdomar. Samhällets våld, tidigare inbördeskrig och fattigdom har präglat många ungdomars liv negativt. Men genom idrott och sociala aktiviteter vill idrottsskolan ge barnen en ny syn på livet. De får möjlighet att lära sig
goda värderingar, respekt, vänskap och de får hjälp att växa som individer.

På idrottsskolan får barn och ungdomar med olika bakgrunder träffas och lära känna varandra. Ledarna i Kongo säger ofta att målet inte primärt är att ta fram nästa generations idrottsstjärnor utan snarare nästa/näste president för de två länderna.

På kyrktorget i Equmeniakyrkan Arvika kommer vi att redovisa hur långt vi har kommit och hur mycket pengar vi har samlat in. Utmana dina vänner, arbetskamrater, grannar att vara med eller att sponsra dig när du rör på dig.

Tillsammans kan vi gå till Brazzaville!
Internationella kommittén i Equmeniakyrkan Arvika